En tanke.

(tidsinställt)

Kom och tänka på en sak här om dagen när jag satt och pluggade biologi. Jag läste om någon som hette van Helmont och han tog reda på en teori om hur en växt livnär sig osv. efter det stycket stod det att forskare än idag inte vet hur syrgas bildas i växternas blad men att de jobbar på för fullt för att avslöja de sista "hemligheterna" om detta. Och nu till saken. Måste människor ta reda på exakt allting? Hur allt fungerar och var allt kommer ifrån och varför det är si och varför det är så? Visst visst, det är ju bra att vi är nyfikna och kommer fram till saker som kan utveckla framtiden osv. Men blir vi en bättre person för att vi vet hur syrgas bildas i växternas blad? Mår den enskillda människan bättre utav att veta detta? Mitt svar är nej det gör vi inte. Kan inte bara alla ta och lugna ner sig lite och fokusera på saker som är lite viktigare istället? Som tex. all tid och alla pengar som forskare lägger ner på just denna fråga samt andra liknande, vore det inte lite bättre för världen att lägga den tiden och dessa pengar på att hjälpa de som inte har tillräckligt med pengar i fickan för att kunna ge sig och sin familj en mätt mage, de som tvingas käka grillad råtta som de tvingats fångat och döda själv, det tillsammans med några ynka korn ris, precis som på filmen jag såg med min klass på skolan. Jag vet inte vad ni tycker men jag skulle hellre vilja att familjer som inte har det så gott ställt skulle få det lite bättre än att veta hur syrgas bildas i växter eller sådan halv onödig fakta.

- Bara en tanke som jag kände att jag behövde skriva av mig på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0